Het begin - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemarie Evers - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemarie Evers - WaarBenJij.nu

Het begin

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

03 September 2014 | Aruba, Aruba

Maandagochtend op tijd vertrokken en aangezien mijn slechte navigatie gevoel ben ik voor de zekerheid maar even achter iemand aangereden die ook om de zelfde tijd moest beginnen, om 7 uur. Hier bij de appartementen woont ongeveer het halve ziekenhuis dus contacten ontstaan al gauw.
Het was even afwachten welk apparaat ik onder mijn handen zou krijgen maar toen ik het zag was het bijna een beetje thuiskomen. Voor de kenners onder ons het is de Vivid i. De nieuwste Vivid E9 staat al in het ziekenhuis te wachten om ingeklaard te worden. Deze ga ik dus ook nog onder mijn handen krijgen. Van achterstand dus geen sprake. Wel is de afdeling erg klein. Er werken 3 hartfunctie laboranten en 1 KNF laborant en 1 longfunctie laborant ... als die er is tenminste want deze maand is er geen longfunctie laborant en dus gewoon een maand geen longfunctie testen :-0 Hier kan dat dus nog gewoon hoewel ze er echt niet blij mee zijn. Een soepel begin dus voor mij op dit apparaat. Een rondleiding gehad voor de meest praktische zaken en toen ik mijn kamer in ging begon het echte werk. Tussen de middag lekker buiten gezeten en dan gaat er een nieuwe dierenwereld voor je open. Leguanen, Salamanders, vreemde vogeltjes.... Veel papier zaken ook nog te regelen. Melden bij HR, daarna uniformen ophalen met een briefje van HR en nog even een personeelspasje laten maken. Daarna naar de sociale verzekeringsbank, papieren in laten vullen en uiteindelijk ben ik vanmiddag nog naar het gebouw van de gezondheidszorg gereden om mijn diploma's te laten registreren. Dit was 11 km verderop. Je begrijpt dat ik van tevoren al buikpijn had over hoe daar te komen. Navigatie heb ik niet, alleen een plattegrondje...maar met maar twee keer verkeerd rijden en een keertje vragen kwam ik vol trots aan op de juiste plek. Niet slecht voor mij :)
Maandag na werktijd kwam Agnes me halen en samen zijn we naar een leuke strandtent gereden Bugalu (geloof ik) Heerlijke mangosapjes met rum gedronken en lekker bijgepraat.De zondsondergang kunnen zien met bewolking :( maar ook hele leuke vissen zien zwemmen, ballonvissen! Daarna Gerrie opgehaald, daar inmiddels leren kennen, en met z'n drieen lekker uit eter geweest.
Dag 2
Alleen naar het werk gereden :) Het voelt meteen allemaal vertrouwd als ik weer binnenstap. De mensen leer je steeds een beetje beter kennen en gaandeweg worden de gesprekken steeds persoonlijker. Na het werk naar het appartement terug met een paar foute afslagen maar je leert de weg er wel door kennen.
Vanavond een rustig avondje aan het zwembad. Morgen weer samen met Agnes op pad en dan gaan we een mooie wandeling maken naar Alto Vista. Nu lekker slapen, morgen staan er voor de ochtend weer 4 patienten gepland en dan nog plek voor klinische patienten als die er zijn.... Voor de middag 1 patient.....................

  • 03 September 2014 - 07:14

    Marcel:

    Je voelt je al snel thuis. Fijn dat werken en ontspannen in zo'n mooie omgeving.
    Geniet er maar van, lief. Het is je allemaal gegund.

  • 03 September 2014 - 20:00

    Freek:

    Wat om mooi van zo dichtbij je ervaringen van zover weg mee te krijgen. Dat is meegenieten!
    Vraagje: zitten die ballonvissen aan een touwtje en kun je ze ook oplaten?

  • 04 September 2014 - 23:22

    René Rasing:

    Hoi Annemarie,
    Ik wist niet dat jij zo snel de weg kwijt bent! Ha, ha.
    Je let vast en zeker op die fantastische natuur en niet op de borden?
    Doe de groeten aan Agnes en veel werkplezier gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Werken op Aruba

...

Recente Reisverslagen:

29 September 2014

Het einde van een unieke ervaring is in zicht

20 September 2014

Over de helft

15 September 2014

Alweer een week voorbij.....

08 September 2014

Weekend

05 September 2014

Aflevering voor Freek
Annemarie

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 11177

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

30 Augustus 2014 - 01 Oktober 2014

Werken op Aruba

Landen bezocht: