Weekend - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemarie Evers - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemarie Evers - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

08 September 2014 | Aruba, Aruba

Vrijdagmiddag 3 uur, het weekend begint. 's Middags met Agnes weer een mooie wandeling gemaakt in Noord waar veel pelikanen zitten. Aansluitend wederom gestrand bij beachbar Bugaloe waar we weer heerlijk hebben zitten genieten van een drankje en nog een drankje :) en een hapje bij een prachtige zonsondergang. Het is nou eenmaal een van de leukste plekjes van het eiland. Live muziek, echt een aanrader!
Zaterdag ochtend begonnen met een rondje hardlopen van 7,5 km. Was alweer twee weken geleden dat ik had gelopen, daar waar ik in Nederland 3 keer per week de schoenen aantrek. Het begon aardig te kriebelen dus het moest er maar eens van komen. Om zes uur opgestaan want anders is het niet te doen bij deze warmte hier. 28 Graden was het toch al op dit moment van de dag. Lekker gelopen en gelukkig geen loslopende honden tegengekomen. Daarna een frisse duik in het zwembad hier. 's Middags met Agnes mee de boot op om te gaan snorkelen. Wat ook weer een heel nieuwe ervaring was. Hyperventileren, ik had geen idee hoe zoiets voelt maar eenmaal met de snorkel onder water kreeg ik het knap benauwd en heb ik inmiddels een idee wat hyperventilatie met je doen kan. Na een geweldige begeleiding van Agnes ging het steeds beter en uiteindelijk had ik de rust om volledig op te gaan in de wereld onder water. Wat is het mooi om de vissen zo om je heen te zien zwemmen! Genieten! Deze snorkeltocht deden we trouwens op de catamaran waarmee Henk de Velde de wereld mee rond heeft gezeild heb ik me laten vertellen. Ik heb onderwater wel wat foto's gemaakt maar helaas is het niet geworden wat ik ervan had verwacht.
Na een opfris beurt in het appartement hebben we de dag afgesloten bij restaurant Zeerover. Daar kan je voor je binnenstapt een moot vis uitzoeken en deze wordt dan voor je klaar gemaakt en bij je aan tafel gebracht buiten aan het water. Wij gingen voor een lekker stukje vis en heerlijke garnalen. Eten doe je hier met je handen en het servies bestaat uit plastic bordjes en bekertjes. Allebei een eenpersoons flesje wijn erbij en smullen maar. En dat alles voor de prijs van 10 euro p.p.. Vooral locals eten hier n! het was dan ook een bijzondere (lekkere) ervaring!
Zondagochtend weer vroeg op want we hadden afgesproken met Anneke een oud collega van Agnes die hier nog altijd woont sinds ze begon aan een jaar waarnemen op de rontgenafdeling hier in het ziekenhuis. Inmiddels is ze 12 jaar verder en twee kinderen en een man rijker. Zo kan het dus ook lopen. Samen zijn we om 7 uur op de ATB gestapt en een mooie toer gefietst langs de noordkust van zo'n 25 km. Daarna neergestreken bij het appartement van Agnes waar we de rest van de dag aan en in het zwembad hebben gelegen om vervolgens de middag af te sluiten met een lekkere maaltijd met vis bereid door Agnes.
Dit hele weekend is er een Electric festival waarvoor Agnes voor vanavond twee kaartjes kon krijgen en daar gaan we zometeen naar toe. Ben benieuwd of mijn oren dit nog trekken maar het is te leuk om dit zomaar voorbij te laten gaan. Ben benieuwd! Om tien uur vertrekken we dus het zal wel een kort nachtje worden....

• 08 September 2014 - 08:00

Marcel:

Een nachtje doorhalen op het Electric festival. Ik ben benieuwd hoe groot je oogjes zullen zijn achter het echo-apparaat. Maar misschien ben je wel direct doorgegaan van het festival naar het ziekenhuis. Sterkte vandaag en vanaf 15.00 uur kun je weer uitrusten :-)

• 08 September 2014 - 22:20

Bert:

Hey Annemarie, hoezo werken op Aruba!! Je verhalen en foto's lijken meer op vakantie. Hahaha

• 08 September 2014 - 22:23

Bert:

Geniet er lekker van en dan tussendoor af en toe een echootje!!
    Succes daar.